Creëer concurrentievoordeel

Verhoog marktaandeel door kwaliteit

In het huidige ondernemersklimaat wordt het steeds lastiger om uw concurrentiepositie te behouden. Innovaties, snellere toegang tot informatie en hevigere concurrentie op tarieven, maken u kwetsbaarder voor het afstaan van een percentage van uw marktaandeel. Het is dus belangrijk om uzelf te blijven onderscheiden. Tegenwoordig noemen we dat: “disrupten”.
Want, als u het niet doet, doet een ander het en blijft u achter de feiten aanlopen.

Lean en Six Sigma worden gebruikt om:

  • Klanttevredenheid te verhogen
  • Kwaliteit te verhogen
  • De veerkracht van uw organisatie te vergroten
  • Verlagen van kosten door reductie van Cost Of Poor Quality
    (Lees HIER meer over Cost Of Poor Quality)

Echter, hoewel de eerste ervaringen met Lean en Six Sigma hier inderdaad op zijn georiënteerd, biedt het verlagen van de kosten geen strategisch voordeel op de langere termijn.
Immers, organisaties imiteren elkaars Best Practice. Het nastreven van een zo laag mogelijke COPQ of hoog mogelijke kwaliteit resulteert dus alleen in een goedkoper en beter product of dienst voor de klant, maar niet tot een duurzaam langer termijn resultaat.

Hoe Lean en Six Sigma dan bijdragen aan uw concurrentievoordeel?

Neem contact met ons op en wij leggen u het graag uit!

    Sander Momberg

    Sander Momberg

    Lean Six Sigma Trainer en Coach

    Uw concurrentiepositie versterken?

    error: Content is protected !!